ALGEMENE VOORWAARDEN

1. Algemeen

Revolutionrace AB, org. nr. 556938-2913, Nils Jakobsonsgatan 5D, 504 30 Borås, Zweden (”RevolutionRace”) is het bedrijf dat www.revolutionrace.nl beheert, hierna "de website" genoemd. Met de woorden "wij, onze en ons" wordt in deze voorwaarden RevolutionRace bedoeld. De volgende voorwaarden zijn van toepassing op alle bestellingen die door de klant (hierna "u" genoemd) bij ons worden geplaatst.

U kunt contact met ons opnemen via onze klantenservice op het telefoonnummer
+46 10 155 63 30 of per e-mail support@revolutionrace.nl.

Door onze website te gebruiken en/of een bestelling te plaatsen, gaat u akkoord met de voorwaarden in dit document ("de voorwaarden"). Zorg ervoor dat u de algemene voorwaarden hebt gelezen en begrepen voordat u uw bestelling plaatst.

Om producten op onze website te bestellen, moet u ten minste 18 jaar zijn.

Wij vinden het belangrijk om uw privacy te waarborgen. We verwerken persoonsgegevens altijd in overeenstemming met de geldende wetgeving en we hebben een privacybeleid dat is bijgewerkt in overeenstemming met de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG), die op 25 mei 2018 van kracht is gegaan, zie www.revolutionrace.nl/content/35-privacybeleid.

Het feit dat producten op een bepaald moment op onze website worden aangeboden, betekent niet en is geen garantie dat deze producten altijd beschikbaar zijn. We behouden ons het recht voor om op elk gewenst moment te stoppen met de verkoop van een product.

We behouden ons het recht voor de algemene voorwaarden naar behoefte te wijzigen, zonder u hier van tevoren van op de hoogte te stellen. De versie van de voorwaarden die van toepassing zijn op uw bestelling is de versie die beschikbaar is op de website op het moment dat u uw bestelling plaatst.


2. Prijzen

De prijzen op onze website zijn inclusief wettelijke BTW.

De kosten en levertijden voor de verschillende bezorgmethodes staan duidelijk vermeld bij de kassa. Als we uw bestelling niet in zijn geheel kunnen leveren, maar deze in meerdere leveringen moeten opdelen, worden er geen extra kosten in rekening gebracht voor volgleveringen.

Aanbiedingen zijn alleen van toepassing op de betreffende producten die op voorraad zijn. Aanbiedingen en in prijs verlaagde producten mogen niet worden gecombineerd met kortingscodes. Als een kortingscode is geactiveerd in combinatie met een andere kortingscode of met één of meer reeds afgeprijsde producten, waardoor de prijs van het product of de producten nog verder wordt verlaagd, heeft RevolutionRace het recht om het verschil aan de klant in rekening te brengen. We behouden ons het recht voor om op elk moment en zonder voorafgaande kennisgeving speciale aanbiedingen en kortingen in te trekken.

We behouden ons het recht voor overduidelijk onjuiste prijzen. Overduidelijk onjuiste prijzen kan inhouden, maar is niet beperkt tot, onjuiste prijsverlagingen in verband met een aanbieding of dat een artikel gratis is. RevolutionRace heeft altijd het recht om bestellingen te annuleren die overduidelijk onjuiste prijzen bevatten. De klant kan dan een nieuwe bestelling plaatsen tegen de juiste prijs.


3. Betaalmethode

We bieden u als klant verschillende mogelijkheden om voor uw bestelling te betalen, bijvoorbeeld, maar niet uitsluitend, per factuur, bankrekening, deelbetaling, kaartbetaling, enz. De betaalmethoden verschillen per land en de in uw land beschikbare betaalmethoden worden vermeld bij de kassa.

Kredietcontrole
We behouden ons het recht voor om uw aanvraag voor betaling per factuur, deelbetaling of per bankrekening te testen en te weigeren, te beperken of een alternatieve betaalmethode voor te stellen. In het geval van een bestelling met een bankpas behouden wij ons het recht voor om de geldigheid van de pas te controleren, of er ruimte is voor het debiteren van de waarde van de bestelling en of de adresinformatie van de koper correct is. We kunnen aankopen weigeren als gevolg van deze controles.

Kosten
RevolutionRace is niet verantwoordelijk voor kosten voor te laat betalen, herinneringen of vertragingen omdat de betaling niet op tijd plaatsvindt. Vragen hierover kunt u rechtstreeks stellen aan de klantenservice van Klarna.

Overig
U bent verplicht een juist e-mailadres opgeven en RevolutionRace op de hoogte stellen als uw e-mailadres verandert. Houd er rekening mee dat RevolutionRace zich het recht voorbehoudt om het betalingsverzoek naar uw e-mailadres te verzenden.

U kunt hier meer lezen over onze betaalmethoden.


4. Bestelling

U kunt uw bestellingen online via onze website plaatsen. Als u vragen heeft over het bestelproces, neem dan contact op met onze klantenservice.

Zodra u uw bestelling hebt geplaatst, sturen wij u een bestelbevestiging per e-mail. Als we om welke reden dan ook uw bestelling niet kunnen verzenden, zullen wij u hierover zo snel mogelijk informeren. Als we al een betaling voor een dergelijke bestelling hebben ontvangen, zullen we het bedrag terugbetalen met dezelfde betaalmethode die u heeft gebruikt bij het plaatsen van uw bestelling, voor zover dit mogelijk is. Als om welke reden dan ook de terugbetaling op een andere manier moet plaatsvinden, zal een medewerker van RevolutionRace contact met u opnemen om ervoor te zorgen dat de terugbetaling kan plaatsvinden.


5. Totstandkoming van de overeenkomst

Een koopovereenkomst komt pas tot stand wanneer RevolutionRace uw bestelling bevestigt en u per e-mail een bestelbevestiging van ons heeft ontvangen. We raden u aan om deze bevestiging te bewaren voor elk contact met onze klantenservice. U kunt uw bestelling annuleren totdat deze is bevestigd door RevolutionRace. Als de bestelling wordt ingetrokken, betalen we alle betalingen terug die u of uw bank of creditcardmaatschappij gedaan heeft voor de bestelling.


6. Levering

RevolutionRace besteedt de grootste zorg aan het ontvangen en verwerken van bestellingen en streeft ernaar uw bestelling af te leveren in overeenstemming met de door u gekozen bezorgoptie. U dient bij uw bestelling correcte en volledige adresinformatie op te geven, omdat we niet kunnen garanderen dat deze kan worden gewijzigd nadat u uw aankoop hebt voltooid. De klant is zelf verantwoordelijk voor leveringsfouten als gevolg van een gebrek aan informatie of fouten in het afleveradres in de bestelling. U vindt onze bezorgmethoden voor elk land bij de kassa en onderaan de website.

RevolutionRace streeft ernaar om bestellingen zo snel mogelijk te verzenden in de volgorde waarin ze bij ons binnenkomen, met uitzondering van de landen waar we de verzendoptie "Express levering" aanbieden. Bij "Express leveringen" krijgt uw bestelling prioriteit en wordt deze verwerkt vóór andere verzendopties. U kunt de huidige levertijden voor zowel standaardleveringen als expres leveringen bij de kassa vinden wanneer u kiest voor een verzendoptie. Hoewel we ernaar streven om bestellingen binnen de vermelde levertijd te leveren, kan de levering als gevolg van onverwachte gebeurtenissen langer duren. Tijdens actieperiodes en feestdagen kunnen we de reguliere levertijd niet garanderen. Als de levering van uw producten zijn vertraagd en de vertraging van vitaal belang is voor u als koper, hebt u het recht om de aankoop te annuleren. Als het pakket niet wordt opgehaald bij het afleverpunt, wordt het automatisch geregistreerd als een niet-opgehaald pakket en heeft RevolutionRace het recht om ​​€16 aan behandelingskosten in rekening te brengen.

Als u vragen over de levering heeft, neem dan contact op met de klantenservice.


7. Schade tijdens transport

Schade die tijdens het transport is ontstaan, moet onmiddellijk na het ontdekken, uiterlijk 2 dagen na ontvangst of afhaling van pakketten, aan de klantenservice worden gemeld. Maak een foto van de schade en stuur deze naar de klantenservice. Na overeenstemming met de klantenservice over goedgekeurde transportschade, sturen we vervangende producten als de producten op voorraad zijn. Als de producten niet op voorraad zijn, kunnen in overeenstemming andere producten met hetzelfde prijsniveau worden gestuurd. Als de klant geen andere producten wilt, zullen we een terugbetaling regelen voor de producten die worden geretourneerd.


8. Ruilen

RevolutionRace biedt gratis omruilen van producten, op voorwaarde dat het vervangende product hetzelfde of een lager prijsniveau heeft. Dit betekent dat u andere producten met dezelfde of een lagere prijs kunt opgeven wanneer u iets wilt ruilen. Als u wilt ruilen naar een product met een hoger prijsniveau, moet u het product retourneren en een nieuwe bestelling plaatsen.

U hebt het recht om uw producten binnen 30 dagen nadat u uw bestelling hebt ontvangen te ruilen, op voorwaarde dat alle producten worden teruggestuurd in dezelfde staat als waarin ze bij u werden afgeleverd. Dit betekent dat de producten niet beschadigd, vervuild, gewassen, veranderd of versleten zijn (anders dan om het product te proberen) en dat de labels en etiketten intact zijn.

Breng ons op de hoogte van de vervangende producten die u wenst door dit duidelijk op het bijgevoegde retourformulier te schrijven. Kies hierbij producten uit die op de website in de juiste maat op voorraad zijn. Als het geselecteerde vervangende product is uitverkocht, wordt de bestelling behandeld als een retour, vermeld daarom 3 opties op het retourformulier.

Om gratis ruilen aan te kunnen bieden, moet het meegeleverde vooruitbetaalde retourlabel worden gebruikt, deze moet op de retourverpakking worden bevestigd. Bied het retourpakket aan bij het transportbedrijf dat op het retourformulier wordt vermeld. Het retourpakket mag niet rechtstreeks in een brievenbus worden geplaatst. Deze pakketten komen niet aan, en worden dan ook niet geruild door RevolutionRace. Bewaar de ontvangstbevestiging met het verzendnummer dat u van uw pakketpunt ontvangt om aan te tonen dat u ons een pakket hebt gestuurd en om het pakket te kunnen volgen. Wanneer we het retourpakket hebben ontvangen, hebben we een verwerkingstijd van 3-5 dagen voordat er vervangende producten naar u worden verzonden.

Bij betaling per factuur wordt de bestaande factuur bijgewerkt als u producten ruilt, als u kiest voor goedkopere producten of als een vervangend product is uitverkocht. Er wordt geen nieuwe factuur aangemaakt.


9. Herroepingsrecht / Retourneren

U hebt het recht om uw bestelling te herroepen zonder een reden op te geven. We passen een herroepingsrecht van 30 dagen toe dat ingaat vanaf het moment dat u uw bestelling hebt ontvangen. Als u van uw herroepingsrecht gebruik wilt maken, dient u een duidelijk bericht te sturen over uw beslissing om uw bestelling aan ons te annuleren, zie contactgegevens onderaan. U dient uw naam, adres, telefoonnummer, e-mailadres, bestelnummer en andere informatie op te geven die voor ons van belang kan zijn bij het behandelen van uw retourzending. Om uw herroepingsrecht op tijd te kunnen uitoefenen, volstaat het dat u ons een bericht stuurt dat u van plan bent het herroepingsrecht uit te oefenen voordat de herroepingstermijn verstrijkt.

U dient de producten aan ons te retourneren zonder onnodige vertraging en uiterlijk 14 dagen na de dag waarop u ons op de hoogte hebt gebracht van uw beslissing om uw bestelling te retourneren. Het herroepingsrecht is van toepassing wanneer u de producten retourneert voordat deze veertien dagen zijn verstreken.

RevolutionRace garandeert een volledige terugbetaling van geretourneerde producten, op voorwaarde dat alle producten worden geretourneerd in dezelfde staat als waarin ze aan u werden geleverd. Dit betekent dat de producten niet beschadigd, vervuild, gewassen, veranderd of versleten zijn (anders dan om het product te proberen) en dat de labels en etiketten intact zijn.

Voor zover de producten in waarde zijn gedaald en een dergelijke waardevermindering het gevolg is van het feit dat u als klant de producten in grotere mate hebt gebruikt dan noodzakelijk was om de eigenschappen en functie van de producten te testen, zullen we een aftrek doen die overeenkomt met de waardevermindering.

Al onze bestellingen bevatten een uitgeprint retourformulier dat u kunt gebruiken als u een of meer producten wilt retourneren. Vul het retourformulier in en plaats dit in het retourpakket. Om van het gratis retourbeleid gebruik te kunnen maken, moet u het meegeleverde vooruitbetaalde retourlabel gebruiken. Deze moet aan de retourverpakking worden bevestigd. Bied het retourpakket aan bij het transportbedrijf dat op de retournota wordt vermeld. Het retourpakket mag niet rechtstreeks in een brievenbus worden geplaatst. Deze pakketten komen niet aan, en worden dan ook niet verwerkt door RevolutionRace. Bewaar de ontvangstbevestiging met het verzendnummer dat u van uw pakketpunt ontvangt om aan te tonen dat u ons een pakket hebt gestuurd en om het pakket te kunnen volgen. Meer informatie over deze procedure is ook te vinden op het retourformulier.

U bent zelf verantwoordelijk voor de staat van de producten nadat u deze van ons hebt ontvangen. Dit betekent dat u als klant ook verantwoordelijk bent voor de producten tijdens het retourtransport. We raden u daarom aan de producten goed in te pakken, zodat de producten tijdens het transport naar ons niet worden beschadigd. RevolutionRace is niet verplicht om de klant te vergoeden voor de geretourneerde producten als deze ernstig beschadigd zijn geraakt tijdens het retourtransport.

Als u ervoor kiest om gebruik te maken van uw herroepingsrecht, betalen we zonder onnodige vertraging en uiterlijk binnen 10 dagen vanaf de dag waarop u ons op de hoogte hebt gebracht van uw beslissing om uw bestelling te annuleren, de kosten van het product/producten, inclusief de kosten van een standaardlevering. We hebben echter het recht om met de terugbetaling te wachten totdat we de producten van u hebben ontvangen of totdat u het bewijs hebt ingediend dat u de producten hebt geretourneerd, afhankelijk van welke optie we eerder ontvangen. We zullen hetzelfde betaalmiddel gebruiken voor de terugbetaling als u hebt gebruikt voor de aankoop, tenzij u expliciet anders met ons bent overeengekomen. Voor de terugbetaling zal u in geen geval kosten in rekening gebracht worden.

Als de termijn voor het retourneren van producten niet wordt gehaald, hebben we het recht om een klant een vertragingsvergoeding van €22 aan te rekenen.

Als de klant niet voldoet aan de voorwaarden in sectie 9 bij het retourneren van producten, hebben we, naast eventuele waardevermindering van de producten, het recht om de klant een vergoeding in rekening te brengen voor een niet-goedgekeurde retourzending ter hoogte van €16.


10. Garantie

U hebt wettelijk het recht op garantie op een defect artikel. Neem contact op met onze klantenservice als u een kledingstuk hebt dat kapot is. Houd er rekening mee dat u ons binnen een redelijke termijn een kennisgeving van de klacht moet sturen nadat u het hebt ontdekt. Als u binnen twee maanden na ontdekking een klacht indient, heeft u ons binnen een redelijke termijn op de hoogte gesteld. Als u binnen drie jaar na ontvangst van het product ons niet op de hoogte stelt, is uw recht op garantie verlopen.

Voorbeelden van voor de hand liggende materiaal- of fabricagefouten die betekenen dat een garantieaanvraag gegrond is: naad ontbreekt, zak is dichtgenaaid, rits werkt niet.

Voorbeelden van "klachten" die niet in de garantie zijn inbegrepen: een kledingstuk dat geheel of gedeeltelijk bedekt is met wol of polyester pillen. Onnatuurlijke slijtage van kledingstukken. Opdrukken op kledingstukken die vervagen door wassen.

Als u niet zeker weet of de klacht van uw specifieke kledingstuk onder de garantie valt, neem dan contact op met de klantenservice.

Als uw garantieaanvraag op een defect artikel wordt goedgekeurd, zijn de kosten voor de retourzending voor ons wanneer u het meegeleverde vooruitbetaalde retourlabel gebruikt. Vul het bijgevoegde retourformulier in. Neem contact op met de klantenservice als u uw retourformulier niet meer hebt. In het geval van een goedgekeurde garantieaanvraag, zullen wij u dit vergoeden in overeenstemming met de geldende wetgeving en de huidige aanbevelingen. Alle producten die u voor garantie opgeeft, moeten schoon zijn wanneer u ze opstuurt. U bent als klant verantwoordelijk voor de teruggezonden producten, dus pak de producten goed in. Wij accepteren geen zendingen die worden verzonden onder rembours.


11. Kleuren, maten & gewicht

We streven ernaar om de eigenschappen, samenstelling en kleuren van onze producten zo nauwkeurig mogelijk weer te geven. De kleur die u op de website ziet, is echter afhankelijk van het scherm van uw apparaat. We kunnen niet garanderen dat uw apparaat de kleuren correct visueel kan reproduceren.

RevolutionRace neemt geen verantwoordelijkheid voor de kleuren en het uiterlijk van onze producten op afbeeldingen op sociale media omdat deze mogelijk zijn bewerkt.

De opgegeven afmetingen en het gewicht op onze website zijn slechts richtwaarden die u een beter idee geven van het model of de pasvorm van het specifieke kledingstuk en geen definitieve garantie op de werkelijke afmetingen van het kledingstuk dat u ontvangt. De afmetingen van een kledingstuk kunnen variëren afhankelijk van het materiaal dat wordt gebruikt bij de productie van het kledingstuk. Dezelfde maat kan in verschillende collecties een andere afmeting hebben, omdat het ontwerp, materiaal en pasvorm kunnen verschillen.


12. Onze verantwoordelijkheid

Wij van RevolutionRace willen dat u 100% tevreden bent met uw aankoop en bieden daarom een tevredenheidsgarantie. Als u niet tevreden bent met uw aankoop, kunt u het product of de producten aan ons retourneren en uw geld terugkrijgen zolang u aan de voorwaarden voldoet.

Force Majeure
Wij zijn niet verantwoordelijk voor het niet nakomen van bepaalde verplichtingen uit onze algemene voorwaarden indien het niet naleven van de verplichtingen berust op omstandigheden waar we geen controle over hadden, wanneer de omstandigheden het uitvoeren van onze verplichtingen belemmert of de uitvoering ervan onredelijk belast. Dergelijke omstandigheden betekenen, maar zijn niet beperkt tot, oorlog, blokkades, oproer, brand, natuurrampen, nucleaire ongevallen en sabotage.

Onze maximale aansprakelijkheid jegens u voor eventuele verliezen of schade die voortvloeit uit uw bestelling op onze website is beperkt tot het totale bedrag van uw bestelling.

Geschillen
U kunt via het ODR-platform van de Europese Commissie klachten indienen voor bemiddeling bij geschillen. Het ODR-platform biedt consumenten en handelaren in de EU de mogelijkheid geschillen over klachten over producten die online buiten de rechtbank zijn gekocht, te schikken. Het platform is ontworpen als een gebruiksvriendelijke en interactieve website die gratis beschikbaar is in alle officiële EU-talen. Door het ODR-platform te gebruiken, kunnen de consument en de handelaar een instantie voor geschillenbeslechting vinden en vervolgens het proces doorlopen om een ​​oplossing voor de klacht van de consument te vinden. Het ODR-platform is hier te vinden: http://ec.europa.eu/odr.


13. Overdracht

RevolutionRace behoudt zich het recht voor om betalingsverzoeken aan derden over te dragen of in pand te geven, met inbegrip van afbetalingstermijnen die zijn ontstaan in verband met de levering van de producten.


14. Geldigheid van deze overeenkomst

Indien één of meer bepalingen van deze overeenkomst door een rechtbank of toezichthoudende instantie nietig of ongeldig verklaard worden, heeft dit geen invloed op de geldigheid van de overige contractuele bepalingen.


15. Rechten

Alle intellectuele eigendomsrechten, zoals handelsmerken en auteursrechten, op www.revolutionrace.nl, behoren toe aan Revolutionrace AB. Elk gebruik van www.revolutionrace.nl of de inhoud ervan, inclusief het kopiëren of opslaan van dergelijke inhoud in zijn geheel of delen daarvan, anders dan voor uw eigen persoonlijke, niet-commercieel gebruik, is verboden zonder de toestemming van RevolutionRace.


16. Bedrijfsinformatie

Revolutionrace AB is geregistreerd met vestiging in Borås, Zweden.

Geregistreerd kantoor:
Nils Jakobsonsgatan 5D
504 30 Borås, Zweden

Org.nr:
5569382913
BTW-nummer:
NL825587773B01

Contactinformatie:
RevolutionRace Klantenservice
E-mail:
support@revolutionrace.nl
Telefoon:
+46 10 155 63 30