GEBRUIKSVOORWAARDEN

We behouden het recht voor op fouten in de tekst, afbeeldingen en prijzen.

RevolutionRace AB, bedr.nr. 556938-2913, Sandwalls plats 13, 503 35 Borås, Zweden (”RevolutionRace”) is het bedrijf dat de website www.revolutionrace.nl aanbiedt. Met de woorden ”wij, onze en ons” in deze koopvoorwaarden wordt RevolutionRace bedoeld. Als u met ons in contact wilt komen raden we u aan om contact op te nemen met onze klantenservice via telefoonnummer +46 10 155 63 30 of via e-mail kundtjanst@frifab.se.


Om artikelen op onze website te kunnen bestellen moet u 18 jaar of ouder zijn of bij het bestellen toestemming van een voogd hebben. 

We behouden het recht voor om de hieronder genoemde koopvoorwaarden te wijzigen. Eventuele wijzigingen gaan op zijn vroegst in 30 dagen nadat de gewijzigde voorwaarden op de website zijn gepubliceerd.




VERZENDKOSTEN

Nederland 2 euro.
Verzending binnen Europa (EU) is 2 euro.



AANKOOP OP GOEDKEURING

U hebt het recht om binnen 21 dagen te ruilen of te retourneren.



GRATIS RUILEN

Het bijgesloten retourlabel voor ruilingen is gratis te gebruiken. De eerste ruiling is gratis, daarna worden verzendkosten van 6€/ruiling berekend als de klant meer wil wijzigen. Het retourpakket moet bij uw postkantoor worden ingeleverd. Als het gekozen artikel niet meer op voorraad is, wordt de ruiling als retourzending behandeld. Controleer of het vervangende artikel op voorraad is en geef 3 ruilopties aan. Alle ruilingen moeten binnen 21 dagen na aankoop worden gedaan.




GRATIS RETOURNEREN / TERUGKOPEN

Alle retourzendingen zijn gratis wanneer gebruik wordt gemaakt van het gefrankeerde retourlabel. Vul het retourformulier correct in. ALLE retourzendingen moeten bij uw postkantoor worden ingeleverd. Bewaar uw kwitantie met het nummer van de retourzending dat u van de verzender ontvangt wanneer u de retourzending inlevert.



PRIJSGARANTIE

We garanderen dat we de beste prijzen van onze producten bieden, anders vergoeden we het verschil als u ons een geldige kwitantie laat zien.



100% VEILIGE BETALINGEN

Winkelen is bij ons 100% veilig.



BETAALMOGELIJKHEDEN

Klarna - Smoooth betalen.

Betaal nu of later.
Lees hier meer over deze betaalmethode.



KLANTTEVREDENHEIDSGARANTIE

Bij RevolutionRace willen we dat u 100% tevreden bent met uw aankoop, daarom bieden we een tevredenheidsgarantie aan. Indien u niet tevreden bent met uw aankoop, kunt u uw artikelen binnen 21 dagen retourneren en uw geld terugkrijgen. De artikelen moeten ongebruikt zijn en de labels mogen niet van de kledingstukken zijn verwijderd. Als dit wel het geval is vervalt het recht op ruilen/terugkopen.



BEZORGING

De bezorgtijd naar Nederland is 4-7 werkdagen.

Hoewel we ernaar streven om uw artikel binnen de hierboven aangegeven termijn te bezorgen, kan het gebeuren dat er vertraging optreedt. Indien het artikel vertraagd is en de vertraging voor u als koper van wezenlijke betekenis is, hebt u het recht om de aankoop te annuleren. U mag de aankoop ook annuleren als u voorafgaand aan het aangaan van de overeenkomst aan ons hebt gemeld dat de bezorging van het artikel op uiterlijk een bepaalde dag beslissend is voor uw overeenkomst met ons, of als we u melden dat we het artikel niet kunnen leveren. Als u door de vertraging schade oploopt kunt u ook recht hebben op schadevergoeding. U moet ons binnen een redelijke tijd vanaf het moment dat u van de bezorging in kennis werd gesteld, berichten dat u de aankoop annuleert of schadevergoeding wilt eisen. We zijn te bereiken via onze klantenservice op telefoonnummer +46 10 155 63 30 of via e-mail kundtjanst@frifab.se.



RUILEN, RECLAMEREN, TERUGKOOP

Ruilen of retourneren: Betaal de factuur op tijd. RevolutionRace is niet verantwoordelijk voor boetes bij te laat betalen. De verwerkingstijd van retourzendingen is 3-5 dagen.

De eerste keer ruilen is gratis.

Vul duidelijk leesbaar op het retourformulier in wat u wilt ruilen. Plak het gefrankeerde retourlabel goed op het pakket en lever het in bij uw postkantoor. Pakketten die in een brievenbus worden gegooid, komen niet bij ons aan en worden niet vergoed door RevolutionRace. Als het artikel dat u wilt ruilen niet meer op voorraad is, wordt de zending behandeld als retourzending. Geef 3 ruilmogelijkheden aan op het retourformulier.



RETOUREN / INTREKKINGEN

U hebt het recht uw bestelling te herroepen zonder verdere gevolgen. U hebt 21 dagen herroepingsrecht/retourrecht vanaf de datum dat u uw bestelling hebt ontvangen. Indien u gebruik wilt maken van het herroepingsrecht moet u een duidelijk bericht sturen over uw besluit om uw bestelling te herroepen, zie de contactinformatie hieronder. Vermeld uw naam, adres, telefoonnummer, e-mailadres, bestelnummer en andere informatie die relevant voor ons kan zijn bij het behandelen van uw retourzending. Er staat ook een standaardformulier voor het uitoefenen van uw herroepingsrecht op de website van The European Consumer Centre (www.eccnederland.nl/nl) waarvan u gebruik kunt maken. Om uw herroepingsrecht op tijd te kunnen uitoefenen stuurt u ons bericht dat u gebruik wilt maken van het herroepingsrecht voordat de periode voor herroeping voorbij is.

Retourzendingen zijn gratis wanneer u het meegeleverde retourbiljet gebruikt. Kruis op het retourformulier aan dat het om een retourzending gaat, plak het gefrankeerde retourbiljet netjes op het pakket en lever het in bij de bezorgdienst. Het pakket mag niet in de brievenbus worden gegooid, het moet bij de bezorgdienst worden ingeleverd. Bewaar de kwitantie met het verzendnummer van de retourzending die u van de bezorgdienst ontvangt wanneer u het te retourneren pakket inlevert. 

Stuur het artikel zonder onnodige vertraging naar ons op, uiterlijk 14 dagen nadat u ons op de hoogte hebt gesteld van uw besluit om op uw bestelling terug te komen. Er is aan de termijn voor herroepingsrecht voldaan als u het artikel terugstuurt binnen deze periode van veertien dagen.

Aan de volgende voorwaarden moet worden voldaan voor een kosteloze, goedgekeurde retourzending: RevolutionRace ontvangt het artikel in originele staat, het artikel is ongebruikt en alle labels zijn nog bevestigd.

Als u gebruik maakt van uw herroepingsrecht betalen we de kosten van het artikel/de artikelen, inclusief de kosten voor standaard bezorging, zonder onnodige vertraging en uiterlijk binnen 10 dagen vanaf de dag dat we op de hoogte zijn gesteld van uw besluit om op uw bestelling terug te komen. We behouden echter het recht voor om met de terugbetaling te wachten tot we het artikel van u hebben ontvangen of tot u een bewijs hebt opgestuurd dat u het artikel hebt teruggestuurd, afhankelijk van wat het eerst gebeurt. Let erop dat we de kosten van de retourzending niet vergoeden als u geen gebruik maakt van het meegeleverde retourbiljet.

We gebruiken voor de terugbetaling hetzelfde betaalmiddel als u hebt gebruikt voor de oorspronkelijke transactie, tenzij uitdrukkelijk anders met u is overeengekomen. Er zijn in geen geval kosten verbonden aan de terugbetaling.

Voor zover het artikel in waarde is gedaald en een dergelijke waardedaling het gevolg is van het feit dat u als klant het artikel in grotere mate hebt gebruikt dan nodig was om de eigenschappen en functie van het artikel vast te kunnen stellen, zullen we een bedrag inhouden dat overeenkomt met de waardevermindering.

 

Als door de klant niet aan de voorwaarden is voldaan, brengen we kosten van €16 in rekening voor een niet goedgekeurde retourzending.




RECLAMATIES

U hebt alleen recht op het reclameren van een artikel dat defect is. Als u een kapot kledingstuk hebt ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice op telefoonnummer +46 10 155 63 30 of via e-mail kundtjanst@frifab.se. Let erop dat u ons "binnen redelijke tijd" na het ontdekken van het defect op de hoogte moet stellen van het defect. Indien u binnen twee maanden na ontdekking van de fout reclameert, hebt u binnen redelijke tijd gereclameerd. Indien u niet binnen drie jaar na ontvangst van het artikel hebt gereclameerd, is uw reclamatierecht verlopen.

Bij een goedgekeurde reclamatie van een defect artikel vergoeden wij de retourzending. Zoals hierboven vermeld bent u als klant verantwoordelijk voor het te retourneren artikel, pak het artikel dus goed in. We nemen geen verzendingen in ontvangst die onder rembours zijn verstuurd.

Bij een goedgekeurde reclamatie compenseren we u conform de geldende wetgeving en de actuele aanbevelingen.

Informatie voordat u een reclamatie verstuurt: Alle te reclameren artikelen moeten schoon zijn wanneer ze worden opgestuurd. 



Voorbeeld van goedgekeurde reclamaties:

- Ontbrekende zoom/dichtgenaaide zak

- De rits werkt niet



Voorbeelden van "fouten" die geen reclamatie hoeven te zijn:

- Wollen of polyester ondergoed gaat "pillen", dat gebeurt van nature met wol en polyester. Pilling op wollen/polyester ondergoed is geen geldige reden voor reclameren.

- Defecten door slijtage, alle kledingstukken verslijten als ze vaak worden gebruikt. Neem bij twijfel contact op met de klantenservice.

- Een kledingstuk met camouflageprint verbleekt in de was. Alle opdrukken verbleken enigszins bij het wassen, dat is onvermijdelijk bij ons sneldrogende poly/cotton-materiaal.




TE LAAT OPHALEN / RETOURNEREN

Indien u spijt hebt van uw aankoop, moet u het pakket bij het postkantoor ophalen en het terugsturen. Indien het pakket niet wordt opgehaald wordt het automatisch geregistreerd als niet-opgehaald pakket en brengen we verwerkingskosten in rekening van:

Nederland 16 euro.

Voor vertraagde retourzendingen worden verwerkingskosten in rekening gebracht.

Nederland 22 euro.



ACTIES - ALGEMENE VOORWAARDEN

Gedurende actieperiodes kan de normale bezorgtijd niet worden gegarandeerd.
De actieprijzen zijn alleen van toepassing op actieproducten die op voorraad zijn.
Actie-aanbiedingen en producten met korting kunnen niet worden gecombineerd met kortingscodes.

Actieproducten kunnen alleen worden geruild voor producten met dezelfde prijs of lager. Als u wilt ruilen voor een product met een hogere prijs, moet u eerst het actieproduct terugsturen en een nieuwe bestelling plaatsen voor het gewenste product. RevolutionRace kan het totale factuurbedrag niet verhogen.




COOKIES

Wat zijn cookies?

Cookies zijn kleine tekstbestandjes die op uw computer worden opgeslagen en bepaalde instellingen en andere gegevens bevatten voor de communicatie met onze website via uw webbrowser.

Welke cookies gebruiken we?

De meeste van de cookies die we gebruiken worden automatisch van uw computer verwijderd wanneer u uw webbrowser sluit (einde van de sessie). Daarom staan ze bekend als sessiecookies. Sessiecookies zijn bijvoorbeeld nodig om de functie van een winkelmandje op meerdere pagina‘s te verzorgen. We gebruiken ook cookies die op uw computer achterblijven. Bij uw volgende bezoek registreert de website automatisch dat u hier eerder bent geweest en ziet deze welke interacties en instellingen uw voorkeur hebben. Deze tijdelijke of zelfs permanente cookies worden op uw harde schijf opgeslagen en na een bepaalde tijdsperiode automatisch gewist. Dit zijn cookies die meestal worden gebruikt om onze diensten gebruikersvriendelijker, efficiënter en veiliger te maken. Het enige doel van deze cookies is om ons aanbod aan de voorkeuren van de klant aan te passen en om alles zo eenvoudig mogelijk te maken wanneer u onze website bezoekt.

Als u niet wilt dat er cookies worden gebruikt, kunt u ze uitschakelen bij de beveiligingsinstellingen van uw webbrowser. De precieze methode is afhankelijk van de webbrowser die u gebruikt. Dit zal echter de functionaliteit van de website beperken.



VERWERKEN VAN PERSOONSGEGEVENS

Revolutionrace AB, Zweeds bedrijfsnummer 5569382913 (hierna “we”), is verantwoordelijk voor het verwerken van de persoonsgegevens die u aan ons verstrekt, zoals uw naam, adres, persoonlijk identificatienummer, mobiele en vaste telefoonnummer en e-mailadres. We verwerken uw persoonsgegevens om uw aankopen en uw account bij ons (Mijn account) te beheren. We verwerken uw persoonsgegevens ook voor marketingdoeleinden, zoals elektronische communicatiediensten, en om onze producten en diensten te ontwikkelen. Voor de voorgenoemde doeleinden kunnen uw persoonsgegevens ook met onze partners worden gedeeld en door hen worden verwerkt.

Door de aankoop van een product of producten uit ons assortiment en/of door het aanmaken van een account bij ons geeft u toestemming tot de bovenbeschreven verwerking van uw persoonsgegevens. U kunt uw toestemming geheel of gedeeltelijk intrekken door schriftelijk contact met ons op te nemen op het hieronder genoemde adres.

Het verstrekken van persoonsgegevens is vrijwillig. Wanneer u producten via onze website koopt hebben we echter bepaalde persoonsgegevens van u nodig. We verwerken uw persoonsgegevens om aan onze verplichtingen jegens u als klant te kunnen voldoen en om u informatie te geven over het bedrijf, onze producten en onze speciale aanbiedingen. U besluit of u gegevens aan ons wilt verstrekken, maar sommige gegevens zijn noodzakelijk om producten van onze website te kunnen kopen of informatie te kunnen ontvangen. De gegevens worden alleen door ons binnen het bedrijf verwerkt en worden niet zonder uw toestemming bekend gemaakt aan derden, tenzij hierboven anders is vermeld.

Onder de wetgeving voor persoonsgegevens hebt u het recht om kosteloos en eenmaal per kalenderjaar schriftelijk te verzoeken om informatie over welke persoonsgegevens we van uw verwerken en hoe we deze verwerken. U hebt ook het recht om te verzoeken om correcties in de persoonsgegevens die we van u verwerken. Neem schriftelijk contact met ons op als u een dergelijk verzoek wilt indienen. Ons postadres is te vinden op de website.

Wanneer u gebruik maakt van de betaalmogelijkheid “factuur”, zullen onze partners die deze dienst verlenen persoonsgegevens van u vragen en verwerken om deze betaalmogelijkheid beschikbaar te kunnen stellen. Onze partners verwerken uw persoonsgegevens conform hun algemene voorwaarden en we kunnen niet verantwoordelijk worden gehouden voor hoe onze partners uw persoonsgegevens verwerken.

Door gebruik te maken van onze website om uw account te registreren en onze producten te kopen, geeft u ons toestemming om uw persoonsgegevens op de hierboven beschreven wijze te verwerken.



OVERMACHT

We zijn niet verantwoordelijk voor het niet nakomen van bepaalde verplichtingen conform deze koopvoorwaarden als onze niet-nakoming het gevolg is van omstandigheden waar we geen controle over hebben en als die omstandigheden de nakoming verhinderen of onredelijk zwaar maken. Voorbeelden van dergelijke omstandigheden zijn oorlog, blokkades, brand, natuurrampen en sabotage. 




GESCHILLEN

Indien er een geschil ontstaat dat we niet onderling kunnen oplossen, kunt u zich wenden tot het Online Dispute Resolution-platform, http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

We zullen meewerken aan de geschillenoplossing en volgen de aanbevelingen van het Zweedse Nationale bureau voor consumentengeschillen (ARN). U kunt ook een klacht indienen via het platform van de Europese commissie voor geschillenbemiddeling,http://ec.europa.eu/odr.

Als u informatie wilt over uw rechten als consument, raden we u aan om de volgende website te bezoeken: www.eccnederland.nl/nl.




BTW-IDENTIFICATIENUMMER

NL825587773B01