Zoek producten

Ons verhaal

Het begon allemaal met een met bosbessen besmeurde wandelbroek, een geleende garage en een productvideo die viral ging.

In een niet al te ver verleden werkten we met de verkoop van outdoorkleding, maar we droomden ervan ons eigen outdoormerk te starten. We zagen het spreekwoordelijke licht toen we op een beurs waren, waar we in gesprek raakten met een collega-avonturier die niet blij was met het hoge prijskaartje van haar nieuwe wandelbroek. "De kwaliteit van de broek is geweldig, maar hij was zo duur dat ik 'm eigenlijk niet goed durf aan te trekken in de natuur. Wat als ik er nu een bosbessenvlek op krijg die er niet meer uit gaat?" klaagde ze.

Terwijl we de hele wereld over reisden met onze backpack, hadden we vaak dezelfde gedachte. De bestaande outdoormerken waren niet alleen te duur, de broeken hadden ook nog eens een slechte pasvorm die alleen geschikt leek te zijn voor mannen. En de kleuren? Vijftig tinten sáái.

Er miste een merk dat leuke, hoogwaardige kleding maakte tegen een redelijke prijs, en iemand moest daar iets aan doen. Tijdens een wandeling naar het Everest Base Camp ontstond het idee voor RevolutionRace. Die 'iemand' die we zochten, bleken we uiteindelijk gewoon zelf te zijn.

In the beginning, we ran the business out of Pernilla’s father’s garage

Toen we net begonnen, moesten we nog veel leren, en onze eerste sample broek was een totale misser. De pasvorm was niet goed, het garen was te zwak en de afwerking was een ramp. Twaalf samples en veel hoofdpijn verder hadden we uiteindelijk een fantastisch eerste product - onze originele Nordwand broek! Maar toen we onze fabrikant in Vietnam bezochten, realiseerden we ons dat de broek niet volgens onze gedetailleerde specificaties was gemaakt. De manager van de fabriek keek vol afgrijzen toe hoe Niclas ter plekke twaalf broeken verscheurde. De fabriek werkte samen met verschillende grote merken en op dat moment waren wij de kleinste (maar waarschijnlijk de luidste) klant. We organiseerden een spoedbijeenkomst en uiteindelijk vervingen ze de hele collectie.

Toen onze productie eenmaal was gestart, maakten we onze eerste productvideo zonder script, met de camera van een mobiele telefoon en zeer twijfelachtige belichting. Nadat we deze video op onze social mediakanalen hadden gepost, belde onze advertentiemanager van Facebook ons op ​​omdat ze vond dat we de video weer moesten verwijderen. Ze wist zeker dat het een totale mislukking zou worden. Drie dagen later belde ze ons weer op en verontschuldigde ze zich. De video was viral gegaan, met meer dan een miljoen views. De echtheid van de video werd juist gewaardeerd.

Na onze '15 minutes of Facebook fame'  wisten we dat we iets op het spoor waren, iets dat onze concurrenten hadden gemist of genegeerd. Klanten waren op zoek naar functionele, betaalbare kleding met een geweldige pasvorm gemaakt door mensen met wie ze zich konden identificeren. En ze wilden inspraak hebben. Terwijl andere merken afstand deden van sociale media, omarmden wij het juist en begonnen we met het opbouwen van een sterke en loyale online community. Al sinds het begin hebben we onze klanten betrokken bij de productontwikkeling, hen gevraagd naar hun behoeften en wensen en hun feedback gebruikt om onze producten te verbeteren.

 

 

forsta-nicke-video_2014-1.gif

 

Tegenwoordig is RevolutionRace verkrijgbaar in 30 landen en dat aantal groeit nog steeds. We hebben wereldwijd meer dan een miljoen broeken verkocht en beoordelingen ontvangen op onze webshop (waarvan we de meeste ook hebben gelezen). We zijn de garage ontgroeid en zijn naar een kantoor verhuisd dat groot genoeg is om onze 55 werknemers dagelijks tevreden te houden. De rest is niet veranderd. Dezelfde fabriek in Vietnam naait nog steeds onze broeken, maar tegenwoordig zijn we één van hun beste klanten en goede vrienden met de eigenaar. We maken nog steeds onze eigen video's en de belichting is nog steeds twijfelachtig. Zo weet je dat we ons geld uitgeven aan belangrijke dingen, zoals het ontwikkelen van betere producten voor onze klanten.

De natuur is onze passie (lees hier meer over ons milieubeleid) en ons uiteindelijke doel is om mensen buiten te activeren. Of je nu van wandelen, klimmen, skiën, kamperen, reizen, de hond uitlaten, bosbessen plukken of al het bovenstaande houdt, ons product helpt je erbij. Gemaakt door avonturiers, voor avonturiers.
 

Nature is our playground.

Niclas en Pernilla Nyrensten
Oprichters, RevolutionRace

team-rr-2020-low-1.jpg

×