De natuur is onze speeltuin
Sinds 2014 biedt RevolutionRace outdoorproducten van hoge kwaliteit voor mensen met een actieve levensstijl. Onze ambitie is om duurzame, tijdloze producten te maken met een uitstekende pasvorm tegen redelijke prijzen. RevolutionRace voldoet aan de behoeften van mensen die naadloos willen overstappen tussen de natuur en de stad. Onze multifunctionele kleding is zorgvuldig ontworpen voor verschillende activiteiten, past zich aan veranderende weersomstandigheden aan en is geschikt voor zowel mannen als vrouwen van alle leeftijden.
Onze geschiedenis
Er was eens een probleem in de outdoorindustrie. De kleding was te duur, de pasvorm op zijn best middelmatig en de kleuren vijftig tinten bosgroen. Toen kwamen Niclas en Pernilla Nyrensten, een outdoorkoppel uit Borås, Zweden, die besloten om de boel eens flink op stelten te zetten. Ze lanceerden RevolutionRace in 2014 met de missie om leuke outdoorkleding van hoge kwaliteit te maken voor een ongeëvenaarde prijs. Geen enkele wandelaar zou ooit nog bang hoeven te zijn voor een bosbessenvlek op zijn dure outdoorbroek.
In het begin deden Niclas en Pernilla alles zelf. Ze filmden en modelleerden de producten in hun woonkamer, gebruikten een garage als opslagplaats en logistiek centrum en jongleerden met alles van productontwikkeling tot klantenservice. Hun eerste marketingvideo? Geschoten met een mobiele telefoon, geen script en nul belichtingsvaardigheden. Iedereen zei dat het zou floppen, maar in plaats daarvan werd het een hit op internet. De race om een revolutie in de outdoorsector was begonnen.
We gaan nu verder en RevolutionRace is uitgegroeid tot een wereldwijd bedrijf met verkoop in meer dan 40 landen, en dat aantal groeit nog steeds. We hebben 18 unieke webshops, 130 gepassioneerde medewerkers en een geweldige groep ambassadeurs die ons altijd steunen. En met +650.000 beoordelingen in onze webshop komen we elke dag dichter bij ons doel om het meest aanbevolen outdoorbedrijf te worden.
2021
Het jaar dat RevolutionRace een beursnotering kreeg in Stockholm.
Ons bedrijfsmodel
Ons bedrijfsmodel is eigenlijk heel eenvoudig. We verkopen onze outdoorkleding alleen online, rechtstreeks aan onze klanten. Door agenten en retailers uit de verkoopketen te halen, kunnen we nieuwe producten sneller op de markt brengen. Terwijl andere merken meestal een jaar nodig hebben voor de ontwikkeling van nieuwe producten, hebben wij maar zes maanden nodig. Een sneller, slanker proces zonder tussenpersonen betekent dat we kleding van hoge kwaliteit met een redelijk prijskaartje kunnen aanbieden.
De tussenpersonen weglaten en het eerlijk houden
We zijn op een missie om de natuur voor iedereen toegankelijk te maken en outdoorkleding van hoge kwaliteit te leveren die niet duur is. Dat doen we door onze producten alleen online te verkopen en zoveel mogelijk zelf te doen, in ons hoofdkantoor in Borås, Zweden. Wanneer we de tussenpersonen weglaten, besparen we op kosten zonder aan kwaliteit in te boeten en houden we volledige controle over ons productassortiment, marketing en prijzen.
Over dingen zelf doen gesproken... De kans is groot dat je een aantal van ons hebt gespot op foto's op onze website en socials, omdat we geloven dat niets echter is dan het modelleren van onze eigen gear. Wij geloven dat onze werknemers ons meest waardevolle bezit zijn en onze geweldige teamgeest is de sleutel tot ons succes. Hier werken we hard, maar we spelen nog harder. We zijn altijd op zoek naar mensen die net zo enthousiast zijn over het buitenleven als wij. Wil je met ons meedoen?
"We zijn op een missie om de natuur toegankelijk te maken voor iedereen, maar tegelijkertijd moeten we onze speeltuin beschermen voor de komende generaties. We zijn enthousiast om samen met onze gemeenschap te blijven werken aan een duurzamere toekomst."
- Stephanie Andersson, duurzaamheidsmanager RevolutionRace